En helg utan schack

I veckan som gick spelade jag för ovanlighetens skull en snabbschacksturnering i min klubb.  Tycker det är lite jobbigt att spela på kvällarna när jag jobbar men samtidigt är det kul att spela ibland.  
 
En klubbkamrat hälsade mig med orden att jag behövde spela för att komma i form.  Han hade nog rätt. Jag började med två nollor men sedan lyckades jag iallafall ta femtio procent.  Det var roligt att spela även om jag var lite trött när jag åkte hem. 
 
Har varit mycket schack att kunna kolla på under påsken men jag har tagit det ganska lugnt och sysslat med lite andra saker.  Det är ju egentligen fantastiskt vilket utbud det är av sändningar för oss schackspelare! 
 
Igår kväll spelade jag några partier på Chess24 och det är så spännande och roligt.  Kan känna dock att jag får en rastlös och inte så bra känsla när jag förlorar.Ungefär som att jag vill fortsätta tills jag vinner ett parti. Inte bra alls och varför ska man tänka så. 
 
Jag lyckades trixa till det igår och gå in i ett bondeslutspel som var remi i en förlorad ställning och  det var en härlig känsla.  Det räckte för mig och det är så fascinerande med bondeslutspel.  Det gjorde inget att jag förlorade på tid för jag är glad att jag hittade vändningen.  
 
Som vanligt känner jag att jag behöver träna och inte bara spela.  Viktigt att lära sig av de misstag man gör.  
 
Jag hade tänkt spela i Nörrköping denna helg men behövde vila och vara hemma.  Istället kommer jag att spela en turnering Kristi Himmelsfärdshelgen som går i LInköping.  Både bokat biljett och hotell och ska bli väldigt roligt att komma iväg och få ägna sig helt åt schacket.  
0 kommentarer