En lugn och behaglig dag

Det har varit mycket senaste tiden och jag har varit ganska trött. Idag har det varit en fin känsla att inte ha något bestämt och jag har varit inomhus hela dagen och bara tagit det lugnt.  Lyxig känsla.  
 
Löst kombinationer på Chess24 och vad roligt det är.  Man behöver alltid en morot och jag kämpar för att komma upp i rating. Det förargliga är att så fort man inte klarar att lösa ett problem åker man ned så otroligt mycket. Jag får kämpa vidare och vad nyttigt det är att inse att man spelat för snabbt och inte sett alla varianter. 
 
Remi i VM-matchen igen. Vad säger man?  Undrar vad det beror på att det blir så många remier?  Är spelarna så otroligt bra?  Mycket märkligt och även om jag beundrar deras styrka är man naturligtvis som publik ganska besviken. Ser inte fram emot att en världsmästare ska koras genom snabbschackspartier. 
0 kommentarer