Schack i Spanien

Härligt att vakna till en solig dag. Igår var det sol men den var ganska nyckfull och försvann då och då.
 
Jag avslutade dagen igår  med att spela ett intressant springarslutspel på nätet som jag förlorade. Jag ska gå igenom det med en dator idag. Det blev kapplöpning på flyglarna och vad mycket roligare det är att ha en löpare då än en springare.. Jag ledde en gång med två bönder i en sådan ställning med kapplöpning och jag hade springare och han löpare. Jag förlorade och jag  kunde inte förstå det då. Jag ledde ju med två bönder!  Visst men aktivitet är vad allt handlar om.
 
I augusti blir det Spanien och garanterat sol. Även schack hoppas jag. Jag har anmält mig till en endagsturnering på en plats som heter Rincon utanför Malaga. Jag skrev först på engelska men inget svar och nu har jag skickat ett mail på spanska får vi se vad som händer.
 
Jag har spelat två turneringar tidigare i Spanien i mitt liv och är mycket imponerad av organisationen. Schack i Spanien är ganska pampiga tillställningar som sköts otroligt effektivt. Förra året blev alla deltagare bjudna på fika vilket var väldigt trevligt.
 
Då spelade vi på en liten plats som heter Coin och sov över på ett pensionat som ägdes av två män som vi trodde var gifta med varandra. Det visade sig att det var far och son. Var lite konstiga energier i det huset och vi trodde båda på kvällen att något hemskt skulle hända och männen komma in på natten och överfalla oss. Usch, och det är inte bara på schackbrädet man kan se spöken. Så blev det inte, vi vaknade oskadda. Tycker emellertid att det  är skönt att slippa sova borta detta år och spela på samma plats där vi har vår lägenhet i Spanien.
 
Ikväll ska jag kolla Daniels Kings klipp om Ulf Andersson som Schacksnack har lagt ut. Otroligt kul  vad mycket vi spelare får serverat och allt intressant  det  finns att kolla på.
0 kommentarer