Nu hejar vi på Pia

Hittade inget riktigt spännande parti att kolla på igår från Rilton men vad gör det när blixt VM pågår. Som av en slump fick jag läsa ett inlägg från Norge på Facebook hur bra Pia spelade. Helt fantastiskt och jag fick se hur fint hon spelade i de två avslutande ronderna och nu leder VM i blixt inför andra dagen.
 
Det är naturligtvis mycket som kan hända när bara halva turneringen gått men spännande är det. Såg den trevliga intervjun med Pia och hon verkade lugn och avslappnad. Nu håller vi naturligtvis tummarna och jag ska se på livesändningen idag 12.00.
 
Sedan ska jag ta en sväng in till spellokalen och se hur det ser ut. Ser ut att vara fina spellokaler när jag ser på sändningen med gott om utrymme för spelarna. Idag får vi också se hur det går vårt svenska hopp Nils Grandelius när han möter ett 12årigt indiskt underbarn..
0 kommentarer