Roligt att läsa om Cellavision Cup!

Jag var inte med själv i ovanstående tävling men vad roligt att läsa hur lyckat det blev. Vilket startfält! Arrangörerna är värd en stor eloge. Såg på inbjudan att det stod att alla spelare bjöds på gratis kaffe eller te och undrade om det verkligen var sant. Det var det visade sig och vad vilken trevlig gest!  Mer sådant i Schack-Sverige! Tror att det är första öppna turneringen som jag har sett att det ingår att man blir bjuden på fika. Kan tänka mig att det blev uppskattat.
 
Trivsel och omtänksamhet som betyder så mycket under en schackturnering. Tänker på hur många som t.ex klagade på att stolarna var hårda att sitta på under Schack-SM och frågan är om det kommer att hända något för framtiden. Förhoppningsvis tar arrangörerna till sig detta. Man ska kunna ha bra förhållanden när man spelar schack.
 
 
Jag har lediga dagar nu då jag har semester och vad känns riktigt skönt. Samlar krafter till Wasas jubileumsturnering. Ska bli roligt att spela och jag är väldigt nyfiken på arrangemanget. Kommer säkert att bli något alldeles extra....
 
 Hoppas också på många kvinnliga spelare då svensk mästarinna för damer i snabbschack ska koras.
0 kommentarer