Nya tag

Har tappat lite fart schackmässigt sedan Västerås och haft en krävande period arbetsmässigt.
Hur det än är dock så handlar det också om schackdisciplin vilket jag är dålig på. Som nu ikväll spelade jag ett parti på nätet och en signal från min mobil fick mig att göra ett drag i fel ordning och jag förlorade. Sådant gör mig bara på dåligt humör och inte bra. Dessutom inte lärorikt.
 
Jag ska försöka hålla min föresats att kolla lite på schack varje dag !
 
Jag har fyra partier att analysera från Västerås. Det intressanta var att bönderna spelade väldigt stor roll i alla mina partier. Ska återkomma imorgon med mitt parti där jag satsade på angrepp i olika rockadställningar. Jag förlorade och hur tre ensamma bönder kunde luckra upp min ställning totalt känns fortfarande som en gåta för mig.
 
Jag har lite schackaktiviteter nu att se fram emot när det gäller hösten. Spel i Allsvenskan för min nya klubb samt GP-turneringen i november.
 
Nu till lite annat än schack. Igår blev en trevlig dag med restaurangbesök på kvällen på anrika Hasselbacken. Vi bokade bord i Köket som är en mer kvartersbetonad del av restaurangen. Man ser rak in i köket och att det är lite billigare men lika god mat som andra delen av restaurangen gör inte saken sämre. Kan varmt rekommenderas!
 
 
1 kommentar
Bengt Frånberg

Det där känner jag igen. Föresatser som rinner ut i sanden.

Svar: Ja det är inte så lätt att hitta balansen men jag tror fortfarande på konceptet lite schack varje dag även om jag inte hunnit dit ännu. Svårt när man är trött efter jobbet men på något sätt ska det gå.
Susanna Berg Laachiri