Tillbakablick på turneringen

Jag var riktigt trött igår efter turneringen och jag kan alltid känna mig lite lätt vemodig när en turnering tar slut. Så intensivt och plötsligt är allt över. Dessa nio dagar har gått så väldigt fort.
Jag har inget att klaga på alls utan tycker allt var perfekt under hela turneringen! Det enda är att det var lite trångt för protokollet när man skrev men det gick att lösa och värre saker finns det. Hade också gärna sett att kaffeserveringen var närmare men nu hade jag sådan tur att gulliga Lucia ordnade kaffe åt mig. Ett stort plus var att det fanns vatten att tillgå i lokalen för sådant är viktigt. Inte nog med att det var fantastiskt fräscha toaletter,de låg också nära rummet där man spelade. Alla sådana saker är ju viktiga när man spelar.
 
Jag minns när jag vaknade på morgonen samma dag turneringen skulle starta och jag låg länge och tänkte om jag skulle vara med eller inte. Så lockande  att bara få vara hemma, njuta av soligt väder, se på teve. En kravlös tillvaro som också är frestande speciellt efter en intensiv arbetsperiod. Jag tänkte noga men viljan att spela schack segrade och jag ångrar mig inte. Jag kände mig inte redo men känner man sig någonsin det med tanke på hur mycket det finns att upptäcka och utforska inom schacket. Jag tog bara fyra poäng och hade velat ta mer men jag hoppas denna turnering har gett mig den inspiration jag behöver för att hålla liv i min egen schackträning och inte tappa den. Ikväll får jag dock ta en vilokväll. Jag har haft semester från jobbet men första arbetsdagen känns rejält. Borde nog egentligen tagit ledigt idag. Schack tar på krafterna men roligt har det varit.
2 kommentarer
Bengt Frånberg

Kul med svenska schackbloggar! Själv håller jag i Hässleholms Facebooksida. Enklare än att blogga inbillar jag mig.
Lycka till med bloggen!

Svar: Tack för dessa ord ! Jag har varit inne och kollat på Hässleholms SK på Facebook och trevlig sida.
Susanna Berg Laachiri

Rune Evertsson

Alltid kul att läsa vad du skriver Susanna! Du skriver alltid så trevligt och positivt!

Svar: Tack Rune och vad glad jag blir att höra det!
Susanna Berg Laachiri