Knappt landat efter SM- äventyret

Har verkligen varit full fart sedan jag kom hem i söndags kväll sent efter Eskilstuna.  Jag skulle velat ha hållit på mer med schack men jobbet och resorna dit - går inga pendeltåg just nu - har tagit mycket tid  i anspråk. 
 
Igår kollade jag på sändningen från sista ronden i SM.  Jag var där men satt som klistrad vid mitt bräde och såg inget alls av ronden.  Mitt parti var faktiskt sista partet i SM.  Märklig känsla att spela i en nästan helt öde sal. Långt bort i fjärran hörde jag applåder och förstod någonstans att det måste vara prisutdelningen . 
 
Tur och lyxigt att det finns sändingar man kan kolla på i efterhand.  Lite lustigt att se det med facit i hand faktiskt.  Jag säger bara det ,att vilket parti i sista ronden mellan Tiger Hillarp och Jonny Hector! 
 
Vilken vändning och hur trots att Tiger hade två damer mot en på brädet så blev det en förkrossande matt. Ett skolexempel på de tunga pjäsernas kraft. 
 
Ett intressant parti även om jag visste slutresultat och vilket publikparit det måste ha varit. 
 
Jag känner mig väldigt inspirerad just nu när det gäller schack och mitt resultat var en puff i rätt riktning.  Ska fortsätta med min taktikräning och nu blir det intressant att gå igenom restan av mina partier under SM.  Jag har full sysselsättning till helgen med andra ord.  Jag säger som jag alltid brukar säga och det tål att upprepas.  Som schackspelare har man aldrig tråkigt.. 
0 kommentarer