Sitter som en tagg

Idag var det riktigt snöoväder och jag tänkte imorse när jag gick iväg att jag verkligen börjar förstå innebörden när det gäller pulsa i snön.  Lite orolig för hur kollektivtrafiken skulle fungera men jag åkte i god tid och allt gick bra. 
 
Tyvärr gick inte matchen eller partiet samma väg och Östersund som vi mötte hade ett starkt lag och vi förlorade matchen. 
 
Jag spelade i nästan fem timmar och förlorade mitt parti.  Min motståndare bjöd tidig remi men självklart ville jag spela.Dels för laget och dels för att jag hade löparparet i en dynamisk ställning.  Går inte att jämföra på långa vägar mot partiet jag spelade igår. 
 
Ett mycket komplicerat parti upptäckte jag när jag analyserade med datorn här hemma. Helt klart är att jag hade ett drag som givit starkt vinstspel i drag 28 och också ett drag som jag instinktiv ville göra. Förstår inte att jag tvekar och jag ska göra som experiment framöver att spela de drag jag tror på. Övertygad om att de drag visar sig vara bra om man skulle göra någon statistisk analys. 
 
Inte mycket att göra och jag var ledsen när jag åkte hem och en sådan förlust sitter som en tagg  och lätt att älta varför och extra tungt i en lagmatch. Inte roligt att ha sina lagkamrater som publik i en totalförlorad ställning.  
 
Kanske saknades något i min koncentration idag. Man har bättre och sämre dagar i att vara fokuserad. Svårt att veta. Det är tyvärr alltid lite jobbigt att spela när man börjar en timme tidigare än de andra lagen.  Det är inte så att de spelarna glider in tyst och stilla och det stör otroligt mycket. Det är naturligt och finns knappast någon lösning. Efter ett tag blev det lite lugnare tack och lov. 
 
Schack kräver mycket och man lär sig hela tiden som jag brukar skriva.  Nu på tisdag ska jag spela med i klubbens KM i snabbschack och det ska bli roligt. 
0 kommentarer