Semester

Dags för semester igen och även detta år i Spanien.  Verkligen skönt att få samla krafter och njuta av de fina omgivningarna här.  Havet ger extra energi och lugn.

Semester är det men inte från schacket.  Vi i vår träningsgrupp för damer har fått tio problem att lösa under sommaren.  Jag har löst två och känns som jag klarade dem men man kan aldrig veta riktigt. Bra träning och blir kul att gå igenom alla problemen tillsammans under vårt första träningstillfälle för hösten.

Som vanligt planerar jag att spela en turnering här i Spanien.  Om allt fungerar med kommunikationer kommer jag att spela i Mijas 17 augusti.  Verkar vara en fin plats och blir spännande. 

Om någon vill ha rekommendationer på en bra serie på Netflix så såg jag klart del 3 av La casa de papel innan jag åkte iväg.  Så otroligt bra och spännande!  Jag kollade efteråt och det kommer även en del fyra.  Bara att vänta. 

Schack har en viss del i hela handlingen även om det handlar om att planera ett brott.  Det handlar kanske schack också  om på sätt  och vis också om man tänker efter. Man bryter mot regler och ibland blir man bestraffad och ibland inte.  Samt att fångenskap och flykt är centrala teman.

0 kommentarer