Damdrag och apfelstrudel

I fredags förra veckan var det dags för en träff igen för vårt kvinnliga nätverk. Känns verkligen roligt att vi börjar få lite stabilitet och regelbundna träffar.  Vi var lite tveksamma till att ses på restaurangen en fredagkväll då det kunde vara mycket folk. Glädjande nog blev det en bra lösning när vi fick vara på fina Schacksalongerna. Stort tack för detta! 
 
Blev lite extra festligt denna gång då Lucia fyllde 75 år och hade bakat både apfelstrudel och ostkaka.  Vilka mästerverk och otroligt gott! Blev så mycket över att vi fick ta med oss hem och överraska  många familjemedlemmar med apfelstrudel till frukost. 
 
 
 
Vi hade en mycket intressant kväll. Pia gick igenom några av sina partier från tävlingen på Lidingö och vad givande det är att få höra kommentarer och hur hon tänkte i vissa ställningar.  Sedan visade Helena sitt parti när hon vann mot Dana i första ronden. Ett mycket bra parti från Helenas sida och bra gjort att slå en så pass högre rankad spelare.  Den sistnämnda fick ju verkligen luft under vingarna och släppte bara en remi efter den förlusten. 
 
Ett problem ska alltid vara med och jag bidrog med en rolig ställning jag hittade på Chess 24. Pia löste den snabbt och hennes man Juan ville inte vara sämre utan löste den på 5 sekunder enligt egen utsago på Facebook.  För oss andra tog det lite längre tid och jag missade själv ett viktigt nyckeldrag när jag löste den. Lärorikt och bra att träna på sådant och jag ställningen finns här nedan.  Vit drar och vinner. 
 
 
 
En intensiv fredagkväll och klockan blev närmare halv elva innan vi började bryta upp. Jag och Eva hade tänkt ut och äta en bit mat efteråt men det fick bli schack för hela slanten denna kväll.  Eva tittade frågande på mig när vi skulle gå hem och frågade om jag pallade. Svaret kom utan tvekan att jag pallade helt enkelt inte.  Det fick bli raka vägen hem. 
 
En mycket lyckad träff som vanligt! 
 
 
 
0 kommentarer