Höstturneringen rond 3 och en välbehövlig remi

Igår kväll hade jag vit mot Peter Carlsten i höstturneringen.  Det blev ett ganska kort och utjämnat parti och  kändes väldigt bra med remi. Speciellt med tanke på senaste tidens svajiga schack.  Hur det än är - även om jag försökte slå bort det - påverkade det mig  att jag börjat med två nollor i turneringen.  
 
Remi kändes bra och jag fick lära mig lite mer om skandinaviskt när vi analyserade. Det är en stabil öppning och frågan är vad som är bäst att spela mot den. 
 
Jag har bestämt mig för att ta ett annan approach när det gäller mitt schack. Jag spelar mycket på Chess 24 och faktiskt lite för mycket.  Jag blir väldigt trött och nästan lite besatt av att spela ett parti till. Ingen bra känsla. Nu har jag börjat med att bara spela ett parti om dagen och verkligen fokusera på det partiet.  Målet är ju att träna mina öppningar och 15 minuter passar bra för det. Då kan jag ägna mer tid att se på schack istället och inte fastna i mitt eget spel. Känns faktiskt som ett steg i rätt riktning. 
 
Det har blivit mycket stillasittande senste dagarna. Schack hela helgen och sedan excelkurs i två dagar och spel igår. Idag blev det att rensa hjärnan med ett pass på Friskis. Härlig känsla verkligen.
 
När jag kom hem gjorde jag en äppelkaka.  Inspirerad av min schackkompis Lucia som är så bra på att baka.  Äppelkaka är härligt på hösten och att ta ut den väldoftande ur ugnen. 
 
 
0 kommentarer