Schack är magiskt

Varma dagar och lite svalare idag och jag har varit på utegympa och vad skönt att få röra på sig.
 
Har inte följt  direktsändningarna så aktivt i helgen men gläds naturligtvis åt underbarnet från Tyskland som jag skrivit om tidigare. Vincent Keymers, endast 13 år gammal, som tog en GM- inteckning i turneringen i Danmark.  Jon Ludvig Hammer blev för svår idag men vem kan säga något om det.  Ska ta en titt på de partier Vincent spelat.
 
Jag skriver i rubriken till min blogg att schack är magiskt och visst är det så. Det är magiskt för att  det talar till alla människor på olika sätt och allt kan hända.
 
Ser en serie på Netflix just nu som heter Once upon time som jag är helt fascinerad av. Trodde aldrig jag kunde tycka om en Fantasy serie men denna är verkligen speciell.  Vi behöver nog sagans värld även i vårt vuxna liv och visst är schack som en saga många gånger !
1 kommentar
Ingemar

Hej!
På Netflix vill jag tipsa om dokumentären Alpha Go som mötte världens bästa Go-spelare. Alpha Zero blev ju schackets motsvarighet. Fascinerande och bra dokumentär!

Svar: Hej och tack för tipset! :-)
Susanna Berg Laachiri