Kost och motion

Känns som jag har kommit in i sunda vanor och går nu på Friskis regelbundet samt äter bra kost. Känner att det minskar stresskänslorna och är glad att jag ändrat en negativ spiral.
 
Spelat en del på Chess24 i veckan som gick men känner att jag är för trött ibland på kvällarna. Idag har jag spelat en hel del och vilken skillnad att spela schack när man är pigg. Lika spännande som vanligt och jag gått igenom varje parti efteråt med datorn och lärt mig väldigt mycket.
 
Var väldigt nöjd nu efter senaste partiet då jag fick in en liten finess. Trodde jag och icke sade Nicke. Datorn visade på en helt annan möjlighet för motståndaren och det var lika spel och inget mer. Intressant!
 
Igår såg vi på en spännande film på Netflix och det handlade om några som var jagade av mördare i en skog. En av dessa brottslingar var schackspelare. Naturligtvis, håller jag på att skriva för hur många gånger ser man inte schack i filmer där man spelar i fängelset t.ex. I den här skogen tog schackspelaren fram sin dator för han var tvungen att vinna ett parti. Kanske en av anledningarna till att de som var jagade klarade sig. Det som får man ge en eloge för är att regissören hade en riktigt schackställning och det är inte alltid det är så i filmer.
0 kommentarer