Snart slut på semestern

Har varit riktigt fina dagar i Spanien och snart dags att åka hem. Har varit väldigt avkopplande och speciellt att ta morgonpromenader vid havet tidigt på morgonen.  En lisa för själen och vad viktigt det är att få koppla av.  Speciellt som schackspelare då det är pressade situationer när man tävlar.
 
Igår kopplade jag upp mig för mitt första möte i Elitkommittén då jag blev invald där under Kongressen. Känns bra och jag tror faktiskt att jag kan tillföra en del som kvinnlig schackspelare.
 
Har inte blivit så mycket schackträning som jag trott här i Spanien men jag fick spela en fin turnering och testat en del av mina öppningar på Chess24. 
 
Hemma på fredag och sedan direkt till Lidingö och Pias turnering på lördag morgon.  Vad kul det ska bli med en så fin damturnering! Millesgården är fantastisk vacker omgivning.
 
Nedan en bild från det fascinerande havet som aldrig riktigt vet hur det ska se ut.. Precis som schack!
 
 
 
 
 
0 kommentarer