Compo Cup i helgen

Ser att det är 22 anmälda till Compo Cup i Stockholm denna helg.Blir nog en trevlig turnering som jag tänkt spela men känner att mitt jobb är för krävande just nu. Orkar inte så mycket schackträning med tio timmars arbetsdag som det är just nu men snart blir allt lugnare förhoppningsvis. LIte tävlingar blir det framöver. Jag är anmäld till 100mannaschacket 9 april och det blir nog också SM nu när tävlingen går i Stockholm. Har funderat en del vad man kan lyfta fram i bloggar och på schacksidor och jag måste säga att det är bra och nyttigt att lyfta fram en del saker. Tror inte den del schackspelare är beredda att plötsligt stå i rampljuset och bli kritiserade men det måste hända ibland. Jag brukar aldrig vara så kritisk och fördömande som jag varit när jag skrev om sättet att ta ut skribenter till en damspalt i TFS men jag tog beslutet att vara det. Det kändes bra eftersom jag anser att jag blev bemött på ett dåligt sätt och allt sköttes klumpigt. Även Pontus Carlsson har lyft fram den osmakliga och taktlösa kallelsen han fick som lagmedlem i Eksjö SK. Både på Schacksnack och på Facebook. Det är bra och sådant ska uppmärksammas ! Ikväll börjar Amerikanska mästerskapet. En av de bästa schacksändningar som finns så det blir en högtidsstund att kolla på.
0 kommentarer