Öppningar är också viktigt

I söndags kväll spelade jag ett blixtparti på Playchess och det kändes inte bra. Lite för andefattigt för min smak och jag bestämde mig för att hålla mig till längre partier. Igår spelade jag ett väldigt intressant parti i en intressant öppning  men tyvärr blev det fel och partiet sparades inte. Ska ändå gå igenom det jag kommer ihåg för det är riktigt lärorikt. Kvartspartier känns som en bra tid för träning.
 
Ikväll spelade jag kungsgambit som svart och vet inte riktigt vad jag ska spela mot det. Spelade det som anses vara bäst nämligen att behålla bonden och spela g5 men oj vad vilsen jag kände mig. Måste fördjupa mig vad jag ska spela här och ska kolla på partier på basen. Jag har haft väldigt fokus på mittspel men inser att det är också bra att kunna sina öppningar.
 
För övrigt en fantastisk kväll och det första fina vädret på länge. Härlig känsla att kunna ha balkondörren öppna och känna försmak av dessa ljumma sommarkvällar som är så härliga.
0 kommentarer