I valet och kvalet

Nu har jag varit hemma och jobbet en vecka och börjar äntligen känna mig bättre från min förkylning.  Så bra att jag ska gå till Friskis idag för ett pass och känns bra. 
 
Vaknade inatt och kunde inte riktigt sova då jag låg och funderade på kommande schacksäsongen.  Har anmält mig till klubbens tävling på tisdagkvällar men frågan är om jag orkar.  Jag är fortfarande ganska ny på mitt arbete och dagarna är intensiva.  Det krävs mycket  att spela fyra timmar och vara fokuserad på kvällen efter en arbetsdag.  Det gick dessutom väldigt dåligt för mig förra säsongen och jag tappade mycket ratng. 
 
Tål att fundera på och det ska jag göra fram till tisdag.  Jag har som mål nu att träna till Rilton som jag gärna vill vara med i.  Det passsar mig med ett långparti om dagen. 
 
En annan tävling jag ska spela framöver är Hasselbacken i november. Roligt nog kommer en av mina goda vänner från Norrland  bo hos oss och vi spelar tillsammans.  Det är även en god vän till min man som blev glad när han hörde att han skulle komma, men jag var tvungen att förvarna att han knappt kommer att se röken av oss båda under helgen.  En GP-turnering är ju minst sagt intensiv.  Ska bli kul att spela ochjag var med även förra året och att spela i Hasselbackens fina lokaler är helt underbart. 
0 kommentarer