Har hittat spelglädjen

Har åter igen börjat spela på Chess24 och fått tillbaka mitt självförtroende när det gäller spelet. Fått upp många roliga ställningar och känner mig fantasifull. Efter ett litet uppehåll är jag beredd och redo att fortsätta med min schackträning. Jag följer mottot att ramlar man på vägen är det bara att resa sig igen..
 
Häromdagen spelade jag ett parti och motståndaren gjorde ett fingerfel och satte bort sin dam i lika ställning. Han bjöd omedelbart remi.(!)  Gissa om jag blev förvånad.. Så gör man inte när man spelar schack och jag avböjde och han gav upp.
 
Efteråt hade jag ett meddelande där han ironiskt tackade för ett fint parti.. Hmm. Jag valde att svara vänligt att jag beklagade men jag hade själv gjort samma misstag. Höll på att skriva utan att bjuda remi men jag ville inte gå i dispyt.  Han lugnade ned sig och sedan fick vi en mycket trevlig dialog.
 
Såg i dag att Lars Karlssons bondeförvandling till springare som både jag och Lars Grahn har skrivit om även kom med i svd i schackspalten.  Kommer att cirkulera världen runt precis som jag skrev. Helt rätt då det var fantastiskt vackert.
0 kommentarer