Förvirrande enkät i TFS

Som alla vet så deltog inte Sverige i Lag-EM tråkigt och nog. Det verkar som  enkät om landslagets betydelse har gått ut till vissa spelare när jag läser senaste TFS. Minst sagt förvirrande både redovisning och upplägg. 
 
Slutsatsen verkar dock vara att landslaget har störst betydelse bland "GM som ungdom" och " Damelit som ung."
 
Konstig benämning med GM som ung för man är väl alltid GM.. ?  Hur som helst är det ett ganska logiskt resultat eftersom självklart betyder landslaget mycket för unga spelare.  Kanske mer än det gör när man har blivit lite äldre och mer rutinerad.  Vidare talades det också i inlägget i TFS att det enda som talade emot ett deltagande i Lag-EM var kostnaden.. Ja tur är väl det och vad skulle det annars finnas för skäl att inte skicka ett lag?  Låt oss aldrig underskatta betydelsen av landslag! 
 
Minns själv min första landskamp när jag fick spela på ett dambord och vad stolt jag var att få bli uttagen och spela.  Visst är det motiverande.
 
En annan konstig sak är att jag skrev en fråga till Sveriges Schackförbund men har fortfarande inte fått varken svar eller livstecken.  Total tystnad och lite konstigt. Känns inte direkt inspirerande för att engagera sig i schackvärlden eller borde det vara tvärtom.  Det är då man ska engagera sig för att förändra..
 
För mig är det viktigt med svar och kommunikation och borde vara en självklarhet att skicka ett svar till sina medlemmar när man är ordförande i en kommitté !
1 kommentar
Sune

Hej Susanna!

Tycker det här är så viktiga frågor du tar upp - att de också skulle kunna postas på annat forum - t.ex Schacksnack!
Skönt iaf att du kom ut ur soprummet som slog igen!

Svar: Hej Sune, du har rätt i din kommentar och jag funderar på att lyfta frågan till att skriva ett öppet brev i TFS t.ex. Har fortfarande inte fått något svar från min fråga jag skickade till Sveriges Schackförbund trots påminnelse. Känns faktiskt nonchalant och förvånar mig. Ja vilken lättnad att komma ut ur soprummet och inget ställe man vill tillbringa en längre tid på direkt..
Susanna Berg Laachiri