Compo Cup

En mycket lugn och vilsam helg som jag verkligen behövde.  Känner att mitt spel på chess 24 fungerar mycket bättre när jag är utvilad  och det är väl knappast en sensationell upptäck.
 
Det är roligt att spela på internet men ibland kan jag känna att det blir en besatthet och det blir upprörda känslor inom mig när jag förlorar. Det är inte bra och jag försöker jobba med dessa känslor utan istället tänka att detta var intressant och jag ska lära mig av detta.  Märker att det blir mycket roligare då dessutom.
 
Helgen började bra med att vi var ute och åt på en trevlig vegetarisk restaurang som heter Hermans. Kan verkligen rekommenderas och förutom god mat även fantastisk vy över vackra Stockholm.  Enda störande momentet  var att det var dörr som ledde rakt ut från lokalen. Den var inte tänkt att användas utan det fanns en huvudingång men trots en lapp på dörren var det många som inte brydde sig om det.  Vi satt precis vid den dörren och det var minst sagt isiga vindar som  trängde in när dörren öppnades.  Folk är hänsynslösa men som tur var lugnade det ned sig alltefter kvällen gick.
 
Igår såg jag en mycket spännande film på Netflix. Den hette 47 meter och kan också rekommenderas.  En riktigt rysare som handlade om två turister som ville dyka ned i en bur för att se livet från havets botten och se hajarna runt omkring sig i tryggt förvar i buren men vajern till buren lossnade.. Mycket spännande. Jag minns för längesedan när filmen Hajen kom och det var en sensation men utvecklingen har gått framåt även när det gäller skräckfilmer.
 
Ny månad och jag anmälde mig i helgen till Compo Cup som går en helg nu i mars. Alltid roligt att ha en turnering att se fram emot och denna har ett bra koncept med bara ett långparti på söndagen samt att det är hemmaplan.  Jobbigt med intensiva helgturneringar om man ska jobba på måndagen.
 
Nu i helgen är det match i allsvenskan igen men ingen av oss i laget behöver vara nervös då vi redan är klara serievinnare. Härlig känsla!
0 kommentarer