På plats i Skara

Var lite ovisst in i det sista om jag skulle komma iväg på Västgöta Open då jag inte mått riktigt bra och känt mig väldigt trött. Jag bestämde mig ändå för att åka då det är roligt att komma iväg på en turnering. 
 
Resan gick väldigt smidigt och enda problemet inträffade i Skövde. Var övertygad om att det var en liten station men större än jag trott och jag gick mot fel utgång men som tur var insåg jag det.  Man blir ju misstänksam när inga andra går åt det hållet. Frågade sedan i Pressbyrån efter bussen till Skara och det visade sig vara numrerade gates.. Där ser man och jag trodde det var som en landsvägsbuss utanför stationen.. 
 
Nu är jag på plats och hotellet är fint samt skönt att spela på samma plats man bor.Som vanligt slås jag av hur lite man vet innan en turneringen. Allt är ett oskrivet blad.. Jag har spelat verkligen dåligt på internet senaste tiden men å andra sidan har jag alltid spelat på kvällarna när jag varit väldigt trött. Det är också något speciellt med turneringar i riktiga livet och känna dynamiken och atmosfären. 
 
Nu är det dags att sova och hämta krafter för en helgturnering är som vanligt intensiv. Ingen rast ingen ro när man är schackspelare.. 
0 kommentarer