Semester i Spanien

Från en värmebölja till en annan kan man säga då jag åkte till Spanien för några dagar sedan.  Riktigt varmt men fläktar faktiskt mer än i Sverige eftersom vi är vid havet.  Det är 34 grader vilket är mycket nog men inte 50 grader som det såg ut att bli ett tag.  Hur klarar man en sådan hetta?

Jag brukar alltid spela med i en schackturnering när jag är i Spanien och hoppas det kan bli fallet även i år.  Det är en turnering i liten by som heter Iznate nu på söndag. Inte så långt härifrån men verkar inte gå några bussar.  Har försökt fråga organisatörerna men får inget svar.  Har lärt mig lite när det gäller spanska mentaliteten att om man inte vet så svarar man helt enkelt inte. 

Ska kolla idag om det går att ta en taxi för det vore väldigt kul att spela med i turneringen.

För övrigt är det roligt att se att det är mycket som händer inom schackvärlden i Sverige och att aktiviteten är hög. 

Jag väntar med spänning och ser fram emot att vara med i Pias Ladies Open i början på september. 

2 kommentarer
Erik

Hej Susanna!
Lycka till i Spanien!

Svar: Tack Erik och det var en väldigt trevlig turnering!
Susanna Berg Laachiri

Mathias

För en som aldrig spelat utomlands.. är det svårare göra resultat i Spanien jämfört med en veekendturnering i Sverige? Bara nyfiken 😀

Svar: Hej Mathias, tror att det är samma nivå faktiskt och samma bredd. Kanske en aning starkare här i Sverige med tanke på GP och många stormästare som är med.
Susanna Berg Laachiri