Allsvenska säsongen är slut

Förra söndagen spelade vi vår sista match i Allsvenskan. En ganska avslappnad match då vi redan vunnit serien.  Själv spelade jag remi i Tarrasch. Stod lite bättre men räckte inte till mer än remi.  Insåg när jag kollade på partiet hemma att jag borde varit snabbare att ta andra raden med tornet för då hade han fått svårare att aktivera sin kung. Nu ville jag aktivera min egen kung först men jag gav motståndaren extra tid.
 
Har varit roligt att spela i min relativt nya klubb, Stockholms SS och jag trivs fantastiskt bra. Härlig lagstämning verkligen.
 
Idag blir en lugn lördag hemma och känns riktigt skönt. Veckan har varit krävande arbetsmässigt och jag var så trött igår att jag knappt orkade se på partierna från allsvenska slutspelet.  Jag vill också passa på att se mer av Kandidatmatcherna. Fantastiskt att få ta del av sådant schack.
 
Jag kollade på Lars Grahns blogg imorse Inte bara schack.  Det är väl ingen nyhet hur bra den är och jag beundrar verkligen hans arbete. Speciellt med att forska och lyfta fram olika partier.  Det är så en riktig schackskribent ska vara! 
 
Jag läste nu på morgonen om paritet han tog fram mellan Håkan Rothèn och Armini Narmini. Vilken spektakulär kungsvandring som sagt! Dessutom måste det vara ett av schackhistoriens vackraste slutdrag.  Kungen inte bara flydde utan fick också nöjet att avgöra partiet.  Fascinerande och jag hade gärna varit publik till det partiet.
0 kommentarer