Fokus på schacket

Har varit så mycket turbulens de senaste dagarna med tanke på Sveriges Schackförbunds agerande och bortförklaring därefter. Jag tycker inte om sådant och tycker man ska stå för sina misstag och lära sig.  Det är väl något som vi schackspelare får lära oss..
 
Hur som helst tar det negativ energi och nu vill jag fokusera ett tag på glädjen i schacket och hur spännande och fantasifullt det är. 
 
Kollade på Norway chess i förgår och fick se hur världsmästaren förlorade mot So. Vad utspelad han blev och vilken ställning han hamnade i.  Anna Rudolf försökte hålla spänningen uppe genom att säga att dessa spelare aldrig ger upp utan kämpar till sista blodsdroppen i kampen att finna något. Kan säkert stämma men i denna ställning som uppkom var det helt hopplöst. Inte minsta chans till motspel. Carlsen såg närmast lättad ut när han bestämde sig för att ge upp. 
 
Sommaren är här och idag blev det plötsligt kallt. Jag kände mig helt förvirrad när jag såg folk klädda i täckjacka och halsduk på tunnelbanan i morse.  Känner rädslan vi alla delar här i Sverige.. Är sommardagarna redan över? Så illa verkar det dock inte vara utan på torsdag ska det bli bättre.
 
Har ingen riktig turnering att spela i sommar och jag tycker alltid det är roligt att ha en turnering framför mig. Jag får fundera lite vad det kan bli framöver.
0 kommentarer