Förkrossande seger och rätt tidpunkt för förlust

Dags för Allsvenskan igen och denna gång en utflykt till Uppsala. En trevlig stad även om det enbart fick bli det rutiga brädet som stod i fokus.
 
Matchen visade snabbt sin karaktär. Jag reste mig från brädet för att kolla lite på de andra partier och såg att Stefan Lindh hade en riktigt bra ställning där det var helt slut för motståndaren. Mycket riktigt kom jag i det läget där motståndaren gav upp. Partiet tog nio drag! Som om inte det skulle vara bra nog vann Ted Gemzell sitt parti i åtta drag.. Där kan man prata om att visa vägen och vi vann med stora siffror 6 1/2 - 1 1/2 . Roligt och starkt gjort samt en viktig seger.
 
För min egen del förlorade jag mitt parti och fick både tidsnöd och ett komplicerat parti där jag  hade svårt att hitta rätt plan i mittspelet. Funderar fortfarande på den rätta planen och här var det mer spelplan än taktik.  Tråkigt att förlora då jag spelat bra i Allsvenskan men rätt tillfälle att förlora när vi vann med så överlägsna siffror.
 
Som en liten parantes kan man se hur förvirrad och i andra tankar man kan vara efter ett schackparti. Jag var och handlade några saker på Coop direkt och nu senare på kvällen upptäckte jag att mitt Visakort var borta och jag måste ha glömt det i kassan.  Panik minst sagt!  Tack och lov hade inget hunnit hända och kortet är nu spärrat och jag får ett nytt om några dagar. Hade kunnat ett bli ett riktigt dåligt drag om det velat sig illa..
0 kommentarer