Schackträningen fortsätter

Idag har jag haft en lugn och avslappnande söndag och faktiskt lite mildare väder ute. Jag tog en snabb promenad till Friskis och körde ett medelgympapass och kändes riktigt skönt.
 
Fortsätter min föresats att träna genom att gå igenom mina schackböcker. Idag har jag gått igenom parti 2 i boken om Petrosian.  Otroligt intressant då det var ett tornslutspel som såg helt urvattnat ut men Petrosian spelade på små fördelar och motståndaren gjorde ett kungsdrag som såg naturligt ut men hamnade helt fel och förlorade partiet.  Lärorikt att gå igenom och ta sig tid att tänka på dragen ungefär som man spelar ett riktigt parti.
 
Jag har även sett klart en fantastiskt spännande spansk serie på Netflix.  La casa de papel då andra delen nyligen dök upp och det slutade så spännande i första delen.  Jag blev inte besviken och andra delen var klart sevärd.  Här fanns det även ett schackspel med som symbol för strategi och planering.
0 kommentarer