Alla mina goda föresatser försvinner

Varför ska det vara så svårt att träna schack kan man tänka.. Nu har jag varken spelat eller gått igenom ett parti på hela veckan och det är väldigt olikt mig.  Ett parti på chess24 brukar vara mitt sätt att koppla efter en arbetsdag men jag har helt enkelt inte orkat.
 
Mina goda föresatser med mat och motion har jag lyckats med men svårare med schack då det känns som hjärnan behöver vila efter en arbetsdag eller är det åldern som tar ut sin rätt.
 
Vi får se och jag ger inte upp utan reser mig efter ett " misslyckande".
 
Nu väntar en veckas semester och vi åker till Spanien. Ska bli underbart och jag tror promenader vid havet kommer att ge mig ökad energi.
 
Har ingen riktig schackturnering att se fram emot vilket jag alltid tycker är roligt men kanske det blir turneringen som Stockholms Schackförbund anordnar under Kristi Himmelsfärdshelgen. Den verkar riktigt trevlig.
0 kommentarer