Lyckad första rond för mig och klubben

 Igår söndag var det dags för första ronden i Allsvenskan för mig och min klubb Stockholms SS. Kändes verkligen kul och inspirerande och speciellt med tanke på att det var ett tag sedan jag spelade ett långparti.
 
Kul att träffa mitt trevliga lag igen och glädjande nog fick vi inleda med en övertygande seger. Jag får även säga att jag vann övertygande som vit och var aldrig hotad i partiet. Fick in en springare på f5 som inte gick att mota bort och det blev signalen till ett kungsangrepp. Hann inte fundera tillräckligt i tidsnöden och hade egentligen gärna behållit damen men tillät dambyte men vad gjord det med två bönder mer och aktiva torn.
 
Slutställningen förtjänar ett diagram då den är ganska lustigt med tanke på vilken skillnad i ställningen. Alla fyra  tornen verkar i vertikal linje men lite skillnad på aktivitet om man säger så.. Finns inte uns till motspel från svarts sida och han gav upp i denna ställning.
 
 
 
Schacksalongerna är en mycket fin lokal som jag trivs mycket bra att spela i. Denna söndag var det dock ett väldigt oväsen med folk som pratade högt. Inte nog med det så störde alla också som hyssjade för tystad. Paradoxalt får man säga för man hyssjar för att få tyst och brukar även göra det ganska tyst men när ca 50 personer hyssjar samtidigt hörs det rejält. Stör dessutom nästan mer än de som förde oväsen så det var inte helt lätt att koncentrera sig.
 
Kul att schacksäsongen har börjat och nu ser jag fram emot turnerningen på Hasselbacken i början på november.
0 kommentarer