Avstamp eller något att träna för

Jag har fått semester beviljad och kommer att kunna vara med och spela Nordiska dammästerskapet i Växjö. Mycket roligt och vilket arrangemang det kommer att bli. Väldigt längesedan jag var i Växjö och det verkar vara en trevlig stad.
 
Nu gäller det- och som är en del av varför jag skapat denna blogg - att komma igång med schackträningen.  Som i allt annat är lite varje dag hemligheten. En bok med kombinationer att lösa på bussen. Spela på ett kvalitativt sätt på nätet. Inte blixtpartier utan femton minuters och gå igenom öppningar efteråt. Faktum är att detta är något jag brukar jag göra och jag har lärt mig mycket på det.
 
Disciplin är nyckelordet men finns något annat viktigt som inte får glömmas bort.
 
Schack är roligt!
 
 
1 kommentar
Erik

Hej!
Vad bra att du har unnat dig lite semester för att spela schack.
Jag önskar dig lycka till i tävlingen.


Svar: Tack Erik och ska bli roligt att spela en så fin tävling!
Susanna Berg Laachiri