Nordiska mästerskapet

En mycket trevlig arbetsdag igår med lunch i solen. Tur att  vi " passade på" för idag har solen försvunnit. Det är bara att hoppas på mer sådana fina dagar för allt blir så mycket lättare.
 
Jag har inte många dagar kvar till min semester och Nordiska mästerskapet. Kollade på deltagarlistan nu på morgonen och tänkte på vilken fin turnering som anordnats. Är mycket spänd på arrangemanget och längesedan jag var i Växjö. Tror att det är en trevlig stad.
 
Väldig längesedan också jag spelade en turnering på sommaren. En turnering över dagen i Spanien förra sommaren  och år 2013 spelade jag SM i Örebro. Örebro är inget jag minns med välbehag för jag blev starkt förkyld precis innan turneringen. Ville inte lämna återbud men det skulle jag ha gjort med tanke på hur jag mådde. Nej, man måste må bra och vara frisk för att orka spela schack.
 
Samma år 2013 kämpade jag  och lade mycket energi för att det skulle anordnas ett DAM-SM men det var svårt att få ihop spelare. Nu så kommer det mycket glädjande att bli ett dammästerskap i Nordiska mästerskapet. Verkligen roligt och 12 anmälda i nuläget. Längesedan det var en damturnering i Sverige!
0 kommentarer