SM- vad är det egentligen som gör en sändning bra

Veckan efter semestern har varit ganska intensiv och nu dags för helg. SchackSM i Stockholm börjar och det ska verkligen bli roligt att följa. Känns inte som första ronden bjöd på några större överraskningar. Kan väl säga att min personliga favorit och den jag tror kommer att vinna SM är Nils Grandelius. Han blir helt enkelt bara bättre och bättre. Det enda som kan sätta käppar i hjulet är att SM numera är en ganska kort turnering. Vi som är publik får hoppas på fina och intressanta partier!
 
Angående publik såg jag kort på sändningen ikväll och måste erkänna att jag känner mig besviken. Nu förstår jag att man inte kan komma upp i klass med sändningarna från S:t Louis och man kan fråga sig vad som gör en bra sändning. Tror att det är som en bra regissör.. Man vet inte varför men allt känns så äkta och sant.
 
Jag hoppas vi får se bilder från spelarna och spellokalen. Tycker inte man ska satsa så mycket på analyser om man är tveksam. Det ger inte publiken så mycket. Bättre då en generell ställningsbedömning. Vidare tycker jag också att studion är viktig och vad man vilar ögat på. Jag tycker man kan ha en stor affisch där det står reklam om SchackSM i Stockholm och fina färger runt omkring som är harmoni för ögat.
 
Säkert många som tycker jag är hur negativ som helst nu men i takt med att utvecklingen går framåt ökar också kraven. Varför inte göra det bästa av de möjligheter som finns ? Precis som i schack ska man hela tiden sträva efter de bästa dragen.
 
0 kommentarer