Gamla årgångar av TFS - vilka tidsdokument!

Igår när jag läste på Schacksnack om SMgruppen i Sundsvall 1989 kände jag att mina tankar började åka långt tillbaka i tiden. Vad många SM jag har upplevt och vad svårt det är att minnas alla.
 
Jag gick in på Schack.se och hittade deras sida med gamla TFS. Helt fantastiskt och tack för att detta har bevarats! Så ovärderliga tidsdokument ! Jag låg faktiskt och funderade igår innan jag somnade och hur det gick för mig i detta SM. Hur jag än tänkte kom jag inte ihåg något eller några av mina partier. Så synd att jag inte har sparat mina partier efter alla dessa år.
 
Det jag kom ihåg mest lustigt nog är att vi hade med oss vår lilla katt som bodde hos oss i lägenheten vi fick låna. Mysan som hon hette var en riktig innekatt och inte van vid utelivet. Det visade sig när hon som vanligt satt i fönstret och fick se en fluga hon försökte fånga. Minns så väl hur hon sträckte ut tassen men missbedömde avståndet och ramlade ned från fönstret. Vi blev naturligtvis oroliga  men bara två våningar och katter är smidiga så hon klarade sig utmärkt.
 
Den minnesbilden etsade sig fast som sagt. Jag tog emellertid TFS till hjälp och såg att jag höll mig kvar i Mästarklassen. Får verkligen ge en eloge till mig själv och riktigt bra gjort.
0 kommentarer