Efter turneringen

Idag precis en vecka jag åkte till Växjö och vad spännande det kändes. Väldigt glad att jag åkte en dag tidigare och jag kommer att fortsätta med det istället för att stressa iväg till en turnering direkt efter en arbetsdag. Nu var det skönt att acklimatisera sig i Växjö. Dock känns det lite förargligt att jag bara fick sitta på hotellets terrass i solen medan jag väntade på att få checka in. Sedan försvann solen helt. Inte mycket att göra och det var var värre när jag var i Danmark år 2012 då regnet öste ned varje dag. Innan jag visste det var jag så glad över mitt rum med balkong med utsikt över vattnet. Glömmer aldrlig den regnprognosen på hotellets griffeltavla vid receptionen. Det var helt sonika 100 procent och stämde tyvärr korrekt.
 
Nåväl, jag ska inte klaga och det har varit fantastiskt roliga och inspirerande dagar. Jag brukar alltid känna ett lätt vemod när en turnering är slut och som att jag vill kasta mig iväg på nästa turnering. Den känslan hade jag inte nu utan känner bara hur roligt det ska bli att fortsätta min schackträning som jag påbörjat. Finns mycket att utforska och mina partier har verkligen givit mersmak.
 
Jag kommer nog att planera min nästa långpartiturnering som så långt fram till november och det känns skönt att ha tid att träna.
 
Gjorde ett collage ikväll som minne av turneringen. Som vanligt är det Lars OA Hedlund som har tagit dessa fina bilder.
 
 
0 kommentarer