Så svårt att hitta en turnering att spela

Pustar ut efter en ovanligt intensiv vecka och känns som livet har varit en karusell på sista tiden. Nu blir det skönt med två lediga dagar utan något bestämt. Igår jobbade jag en riktigt lång dag och ville koppla av med ett parti schack på Chessbase när jag kom hem men vad trött jag var. Insåg verkligen det när jag plötsligt ställde ett torn i slag utan att inse det och närmast förvånad när motståndaren tog mitt torn. Ingen rolig känsla och det kan hända även i närschack. Min klubb har en väldigt stark turnering på tisdagkvällar som kändes lockande att spela men får inse att jag inte orkar helt enkelt efter arbetsdagen. Blir för slitsamt. Jag får hålla mig till helgturneringar men det är otroligt märkligt hur lite sådana turneringar det finns fast jag bor i en stor stad. Stockholm borde ha mer att erbjuda!
0 kommentarer