Hur få tiden att räcka till

Jag var lite piggare igår på fredagkvällen och ett gott tecken för jag har verkligen varit vansinnig trött de senaste veckorna.  Att hålla på med schack har inte varit att tänka på och det är så synd när det är verkligen något jag vill göra.  Nu skulle jag vilja spela Rilton när det är så fin turnering som hålls i Stockholm och med ny spellokal men tvekar då jag är rätt att jag inte orkar..
 
Har lagt motionen åt sidan i mitt liv och det känns inte helt bra. Nu har jag tagit tag i det och ska börja igen på gym. Rörelse är en viktig del av livet och med tanke på att jag har stillasittande jobb behövs det verkligen.  Stillasittande hobby har jag ju också dessutom  minst sagt med tanke på schacket..
 
Jag var på ett bra föredrag som jobbet ordnade i veckan om att komma igång med nya vanor. Där räknades det upp hur många timmar veckan hade och vad som måste göras och faktum är att det blir många timmar över.  Nu är det ju inte meningen att man ska bli någon hysterisk " utnyttja tiden till varje minut"person. Jag tror inte på sådant och tror att det är också viktigt att bara leva i nuet och koppla av.  Dock är det många stunder man kan utnyttja bättre och skapa bra vanor.  Som motion och schack t.ex..
 
Följde turneringen i London igår och då speciellt lilla NIhal Sarin från Indien. Vad han har utvecklats och klarade remi igår trots till synes  pressat läge.  Fantastisk spelare verkligen och skulle vara spännande att se honom spela mot Jonny Hector eller Nils Grandelus. 
 
 
1 kommentar
Surfaren

Snart vänder det!
Ett parti mellan Nihal Sarin, 13 år, Indien ELO 2487 och Kaan Kücüksari, 14 år, Sverige ELO 2290 skulle vara intressant. Kaan släppte bara 1 poäng via två remier i kadettlandskampen mot Norge senast. Kaan imponerar också! Jag tror att både Jonny och Nils vinner över Nihal. Vad jag sett i databaserna har Nihal ännu inte slagit någon på den nivån Nils och Jonny är på. Respekt för våra ess! Speciellt Jonny hade varit kul - förstås - för han kan förlägga spelet utanför teorin de dagar han vill.

Svar: Det är sant när det gäller NIhal men jag undrar hur långt han kan gå. Tycker han har utvecklats i raketfart sedan jag såg honom första gången på Hasselbacken. Håller med om att det vore spännande med en match mellan honom och Kaan.
Susanna Berg Laachiri