Spännande sammandrag i Elitserien

Alltid lika roligt att följa schack live även om det är utan kommentar som man är bortskämd att få ta del av nuförtiden.  I helgen har jag följt slutspelet i Elitserien Live och det har varit intressant. Som jag förstått det har det spelats i väldigt fin miljö och vad roligt att det satsas på det sättet inom schacket. I Kosta får det kosta som Michael Wiander fyndigt skrev på Facebook och berättade också att en glasskulptur var till salu för priset 2 500 000 kr..(!)
 
En del intressanta möten idag och bland annat Ulf Andersson som mötte Jonathan Westerberg och partiet slutade remi. Vidare fick Evgenij Agrest möta sin dotters pojkvän Georg Meier.Säkert en del psykologi i det mötet som slutade vad som såg ut som fredlig remi.
 
Malmö AS har ett intressant lag och kul att se att Inna Agrest fortsätter att spela bra efter OS. Hon spelar aktivt men idag gick det lite för vilt till i mitt tycke att direkt offra två bönder i öppningen och jag kunde inte se någon riktig kompensation men bra kämpat och partiet slutade remi.
 
Lade märke till att det har varit väldigt långa partier vilket är typiskt för lagspel. Ska bli spännande att se vilket lag som står som slutsegrare och min favorit är förra årets vinnare Rockaden.
 
Hann med en liten utflykt idag till fina Sigtuna. Lite kylig höstluft men skönt att komma ut ett tag och det är så idylliskt i denna lilla stad.
 
 
0 kommentarer