Hitta balansen

De som har följt min blogg vet att jag kämpar med mina föresatser. Frågar mig samtidigt hur man kan orka att spela schack eller träna schack på kvällarna efter ett heltidsjobb. Det måste finnas något sätt även om det inte är helt lätt.
 
Har inte spelat på Chessbase på flera veckor men nu börjar jag tycka att det är riktigt roligt. Utmärkt träning på e4-e5 komplexet och jag kan spela lite vildare än vanligt Både roligt och lärorikt.
 
Har vunnit många partier på sistone. Igår ropade min sambo på mig när han lagat mat att maten var färdig precis när jag var mitt i en spännande tidsnödsduell. Känns det igen. Dubbel tidsnöd men jag vann partiet elegant.
 
Har tänkt på detta att vad trevligt det är med applåder när man spelar på nätet. Vilken peppning! Det borde man införa även i andra sammanhang. Man mår bra av sådant.
 
Nu på söndag är det Allsvenskan igen och det ska bli kul att spela.
0 kommentarer