Tillfälligheter

Jag har tänkt mycket på senaste tid att mycket är tillfälligheter i livet. Blev lite extra påmind idag då jag såg en liten notis på Lars Grahns blogg om OS i Thessaloniki. Det var mitt första OS, år 1988,  och vilken känsla att bli uttagen. Dock blev det en mardrömsupplevelse då jag inte var i form och kom in i en ond cirkel och förlorade massa partier på rad. Det kändes verkligen och speciellt i sådana stora sammanhang när man spelar för sitt land.
 
Sedan blev jag tillfrågad igen att vara med i nästa OS men jag vågade helt enkelt inte. Hade tappat mycket av mitt självförtroende och tackade nej. Det var synd kan jag tycka så här i efterhand. Många tillfälligheter men här man se mönstret att det är viktigt att resa sig igen och inte vara rädd att misslyckas.
 
Det är sådant som man kan ha nytta av i många delar av livet!
1 kommentar
Arrietty

Ännu bättre – om vi också fått med oss att uppmuntra alla dem som faller på näsan så att de vågar försöka en gång till. Numera tycker jag också att de där erfarenheterna av totalt misslyckande hjälper mig att förstå att det i det långa loppet faktiskt bara var – en erfarenhet som andra!

Svar: Erfarenhet är faktiskt ett bra ord. Stämmer så bra det du skriver med uppmuntran och tänk vad det betyder mycket att man har människor omkring sig som tror på en och stöttar.
Susanna Berg Laachiri