Hur får man tiden att räcka till

Helgen har verkligen flygit iväg och jag är säkert inte ensam om att ställa mig frågan hur man får tiden att räcka till. Jag måste nog bli mer disciplinerad i min schackträning känner jag och hitta ett bra sätt att motarbeta när man känner sig trött.
 
Jag har kollat vidare idag på critical moment och intressant att det inte är val utan speciella ögonblick i ett parti. Kanske jag skulle ha som övning att belysa detta fenomen i de partier jag spelat.
 
Jag såg faktiskt på fotbollsmatchen igårkväll lustigt nog, och det är inte ofta jag gör det men det var en spännande och viktig match. Led med spelaren som missade straffen och det måste vara samma sak som när ett mästerskap i schack avgörs genom snabbschackspartier och man gör en bortsättning. Denna viktiga fokusering! Ronaldo hade hur som helst inga som helst problem att skjuta den avgörande straffen rakt i mål. Imponerande precision...
 
Läste schackspalten i Svd och måste fortsätta att klaga på Harry Schussler. Svårt att förstå att han inte kan framhäva de svenskar som var med i EM på ett positivt sätt. Varför t.ex inte nämna att även Jan-Olov Lind var med.. Istället måste man absolut ta fram ett förlustparti av  GM Blomqvist. Fanns det verkligen ingen trevlig vinst att visa från någon av dessa spelare?  Så intressant var inte kombinationen som Eriks Blomqvists motståndare fick in. Hade jag en schackspelare skulle jag verkligen anstränga mig att lyfta fram landets egna spelare med tanke på hur lite utrymme schack har i media. Har fortfarande svårt att förstå att radioprogrammet Fem minuter schack fick lämna tablån och vilken högtidsstund det var för oss schackspelare. Ingen kan anklaga oss för att vi kräver mycket men inte ens fem minuter i radio kunde vi få ..
0 kommentarer