Inte så mycket men trots allt en smula schack

Har haft en väldigt avkopplande midsommarhelg vilket var välbehövligt. Jag börjar äntligen känna mig piggare och idag mediterade jag en stund till en guidad meditation jag hittade på Youtube. Känns faktiskt bra även om jag inte riktigt klarar att låta tankarna stanna helt i nuet och tänka på ingenting men att bli medveten är första steget.
 
Somnade även en stund mitt på dagen men blev kort powernap då jag vaknade av min sambos skrik under fotbollsmatchen. :-) 
 
Idag kollade jag på Schacksnacks inlägg om Ulf Andersson anfaller och kul att se att det var en öppning i franskt som vit jag spelat tidigare men glömt bort efter några förlustpartier. Lätt hänt att göra så att man bara överger en öppning för att man förlorat utan att analysera grundligt varför. Lika dumt om jag nu ska ta en helt vansinnig liknelse det som jag läste i en tidning nyligen. En kvinna skrev och klagade på ett recept då hennes tallrik spruckit.. Hmm, här är nog närmare att tro att mer olämpligt porslin än fel på själva receptet..
 
Det var ett intressant parti att gå igenom och som alltid bra upplägg på Schacksnack att ha olika diagram med frågor om nyckelställningarna. Bara för det  blev jag inspirerad att gå igenom en sådan dvd senare ikväll.
0 kommentarer