Schack i Spanien

Efter en ganska intensiv period känns det skönt att hämta andan ett tag med en helg utan något bestämt.
 
Jag hade velat spela med i SM Weekend men blev tyvärr inte möjlighet men nu kanske det kan bli en schackturnering i Spanien. Bara en dag men ändå roligt. Jag har fått tips på en turnering nära där vi ska bo och skrivit efter information men inte fått något svar. Misstänker att han inte kan engelska så jag ska be min sambo hjälpa mig formulera ett mail på spanska ikväll. Jag tränar min spanska men kan inte skriva på egen hand. Ännu :-)
 
Vi får se vad som händer och känns spännande. För två år sedan var det tänkt att jag skulle åka till en schackfestival i Marocko men blev tyvärr sjuk den dagen. Det är också något jag gärna skulle vilja göra och det är mycket schackaktiviteter i Marocko.
0 kommentarer