En turnering att se fram emot

Igår fick jag kontakt med turneringsarrangören i Spanien och nu kommer jag att spela med där.Jätteroligt och inspirerande! Jag tycker om de spanska byarna med sina små torg. Jag har bara spelat i Spanien en gång tidigare och då var det inte någon liten by direkt utan Barcelona, men vi httade en fint litet lunchställe på ett litet torg. Där åt vi varje dag jag, Eva Jiretorn, Victoria Johansson samt Sylvia Johnsen. Ibland hade sällskap av den för i år nykorade sverigemästaren Erik Blomqvist. Det var 2011 och en mycket trevlig turnering där vi hade roligt tillsammans. Ingen slump att det gick bra i turneringen för sådana saker är viktigt som jag skrivit förut.
 
Det har varit en intensiv period och skönt med en lite lugnar helg. Igår spelade jag två partier på nätet och vann det ena väldigt snyggt med härlig pjäsaktivitet. Jag blev övermodig och ville spela ett till men då satt jag bort en pjäs. Ska fortsätta att spela på nätet dock och ännu mer strukturerat så jag lär mig mina öppningar.
 
Förutom Spanien ska jag spela i Västerås Open och det ser jag också väldigt mycket fram emot. Man behöver turneringar för att få träningsinspiration.
 
 
2 kommentarer
Erik

Det ser ut som ni har hittat ett lugnt och avslappnande ställe i stora staden Barcelona.
Vad häftigt att ha någon stor tävling att längta till också.
Hoppas att du kommer få kul med många intressanta partier och att det går bra.

Erik

Det ser ut som ni har hittat ett lugnt och avslappnande ställe i stora staden Barcelona.
Vad häftigt att ha någon stor tävling att längta till också.
Hoppas att du kommer få kul med många intressanta partier och att det går bra.

Svar: Det torget vi åt lunch på var som en oas och jag glömmer det aldrig. Perfekt uppladdning för schack. -) Tack och känns jättekul att ha en turnering att se fram emot och det behöver jag just nu. Känns spännande!
Susanna Berg Laachiri