Tränar för Västerås

Har lagt lite tid av  min semester till att träna schack vilket känns bra och jag har en turnering att se fram emot nämligen Västerås Open i slutet på september. 
 
Känns bra att spela femtonminuterspartier på Chessbase. Det ger mycket och jag går alltid igenom öppningarna efteråt. Nu på semestern har jag dock haft en annan ganska omodern dator och ibland har jag inte kunnat styra och det har blivit ett helt vansinnigt drag och jag har förlorat pga det. Mycket irriterande! Som t.ex när jag ville spela a3 för att hindra ett farligt utfall med springaren av min motståndare för att hota en ogarderad cbonde. Istället blev det ett helt omoviterat a4 vilket ledde till att jag inte bara förlorade cbonden utan även abonden. Bara att tacka och ta emot för min motståndare. I ett annat parti " tappade " jag tornet på halva vägen så det hamnade i slag. 
 
Nåväl, jag ska fortsätta med mina femtonminuterspartier när jag kommer hem och de ger mig mycket. Tror det var därför jag lyckades bra i turneringen i Coin. Apropå på Coin fick jag en förfrågan från klubben där om jag ville spela med i deras allsvenska lag. Mycket smickrande men jag fick ju förklara att jag bor i Sverige men kul att få in en fot i det spanska schacklivet.. 
0 kommentarer