Rond 7

Rond 7 och jag ville så gärna vinna. Visste att jag var jagad av mina konkurrenter när det gällde dampriset. 
 
Min motståndare öppnade med 1. b4 och inget farligt drag. Jag spelade bara normalt och han fick en del bondesvagheter. Helt plötsligt satte han bort en pjäs. Han skakade på huvudet men fortsatte att spela och för tidigt att ge upp. Tröttheten tog ut sin rätt även för migo och i min iver att byta pjäser missade jag en taktisk finess när jag erbjöd dambyte. Han kunde bara slå min springare som garderade min dam och när tog hans dam slog han tillbaka med tornet han slagit springaren. Han såg det efter några sekunder och gjorde det med en triumferande hållning. Här kommer psykologin in som jag klarade bra. Jag bröt inte ihop eller klandrade mig själv. Nu är ställningen lika tänkte jag.Han kommer att slappna av och jag kan lura honom. Så skedde också och han gick fel  i ett tornslutspel. Skönt att få vinna efter förra rondens fadäs och jag fick en fin placering samt pris som bästa dam.  Ska bli jättekul att få fortsätta utforska spel i Spanien. 
 
 
0 kommentarer