Rond 1

Jag hade bestämt mig innan turneringen att inte kolla ranking på mina motståndare. Eftersom jag inte känner till spelarna alls och jag vet av erfarenhet att spanjorerna är underrankade. Nu fick jag möta en liten kille i första ronden och lite pressande då jag tycker det är jobbigt att möta barn. Har skrivit om det förut när det gällde Hasselbacken men denna lilla kille skötte sig exemplariskt vid brädet och som bilden visar högsta koncentration från början tilll slut. Han hade bara 1282 i rating såg jag efteråt  men var värd mycket mer. 
 
Jag kom dåligt ut som svart i öppningen och fick inte ut något av spelet. I en lika ställning bjöd jag remi. Inser att jag måste lära mig vad remi heter på spanska. Han verkade inte förstå och jag upprepade med den välkända gesten men denna lilla kille var helt besluten att spela vidare och skakade bestämt på huvudet. Nu gällde det att ta hand om klockan på rätt sätt och jag hade bättre kunskaper i tornslutspelet som uppkom och fick en merbonde men allt mynnade ut i en känd remiställning i ett bondeslutspel.. Han kände till att ta opposition med kungen och remin var ett faktum. 
 
 
 
 
0 kommentarer